Waarom kan ik niet slapen bij het kleinste beetje licht?

Ik vind het erg vervelen want nu moet alles potdicht zitten voor ik kan slapen

zelfs het lampje van een Alarm klok houd mij al wakker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb hier zelf ook last van. Waarschijnlijk komt dit, doordat als ik, ook al is het een beetje, licht in de slaapkamer heb, ik tijden blijf rondspeuren in de kamer, naar wat er allemaal te zien is. Als het compleet donker is, heb ik deze stimulus niet en val ik veel sneller in slaap.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb ik ook. Ik heb een heel dun, zwart hempje, dat ik 's ochtends over mijn ogen leg, zodat ik niet te vroeg wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb jij jezelf aangeleerd. Misschien ben je heel alert en waakzaam?

Je kan het jezelf ook weer afleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je daar heel erg oplet , wat je kan doen is gelijk je ogen sluiten wanneer je in bed ligt, of je alarm klokje op plek neerzetten waar je het niet kan zien,
ik heb het zelfde probleem alleen tegenovergesteld, ik kan niet slapen zonder lichtje. heel vervelend